Innstilling til stortingsliste i Østfold SV

Nominasjonskomitéen i Østfold SV legger frem sin endelige innstilling til stortingsliste i Østfold SV, etter et utkast har vært ute på høring i lokallagene siden 22. september. Innstillingen kan du lese under.

Østfold SV samles 6. november kl. 18 for å velge stortingskandidater til valget i 2025. Møtet tar sted på Fylkeshuset i Sarpsborg og er åpent for alle medlemmer, selv om kun valgte delegater har stemmerett. Mer om påmelding finnes lenger ned på denne siden.

Innstilling

Nominasjonskomitéen har innstilt på 14 navn til stortingsvalglista for 2025-2029 etter å ha mottatt mange innspill på kandidater, gjennomført flere intervjuer og sendt ut et utkast til lokallagene. Innstillingen er delt i hvem som skal være 1. kandidat på lista. Et flertall på fire i komitéen ønsker Åse Heien (48) Fra Indre Østfold SV, mens et mindretall på én ønsker Barham Azadi (39) fra Moss SV. Komitéen er enige om at kandidaten som ikke velges på 1. plass velges til 2. plass på lista.

Trykk på vedlegget under for å se hele lista, dissens med forklaring og en kort kandidatomtale. Nominasjonskomitéen har bestått av Camilla Eidsvold (leder), Margreet Jansen Brovold, Øyvind Fjeldberg, Kornelia Osvold (SU) og Geir Malmedal.

Nominasjonsmøte og påmelding

Nominasjonsmøtet tar sted 6. november fra kl. 18-21 på fylkeshuset i Sarpsborg, Oscar Pedersens vei 39, 1721 Sarpsborg. Møtet begynner med å velge ordstyrere før vi går videre til en politisk innledning. Etterpå diskuteres nominasjonsprosessen, før nominasjonskomitéen legger frem sin innstilling. Lista debatteres så før den voteres over. Det blir enkel bevertning i form av frukt og kjeks.

For å delta på nominasjonsmøte må man melde seg på, uansett om man skal delta som delegat eller observatør. Påmeldingsskjema er sendt til alle lokallagsledere, ta kontakt med din lokallagsleder for å få det tilsendt. Alternativt kan fylkessekretær Sigve Grøndahl Fredriksen kontaktes på ostfold@sv.no for påmeldingsskjema. Av hensyn til bevertning og organisering er det satt en påmeldingsfrist til 3. november.

Østfold SVinnstillingstortingsvalgnominasjonØstfold